Op weg

9 mei 2017 - Alice Springs, Australië

4 mei,

Na Pine Creek waar we wakker werden gemaakt door het geluid van veel vogels.
Ongeveer 80ibissen aan het foerageren voor onze tent.
Toen we wakker werelden stonden er ook nog wilde  paarden op ons veld, met veel geluid.
Op Een elektriciteitlijn 5 kookaburras en nog een stel papegaaien.
Onderweg veel DoD Kangaroos op de weg en nog een dingo ook.
Vandaag bij 600 km gereden naar een camping die gesloten was.
Helaas kan ik voor Marian niet de vis vangen die ik beloofd had.
Dan maar een zak Doritos gekocht voor haar, voor $6.40.
We hadden besloten om daar maar extra van te genieten voor zo,n belachelijke prijs.
Ongeveer €4,50' dat is 12 cent per chipje.
Dan maar Kamperen in het dorp tussen....  Rednecks.
Geen idee wie of wat ze doen maar ze zullen wel ergens werken in de omgeving.
Wel een zooi op de camping, het  geeft dan weer het voordeel dat er slangen en spinnen zullen zijn. Er wordt ook voor gewaarschuwd bij de WC.
Morgen vroeg vertrekken we weer. Maar wel na een wandeling naar waar we aanvankelijk heen wilden.
We zitten nu aan een glas witte wijn ( uit een kartonnen pak) en een glas slechte whiskey ( wat wil je met de prijzen van alcohol hier) in de verte horen we honderden kikkers. In de schemering begint het wel leuk

5 mei,
Vanmorgen een kleine nature wandeling gemaakt van 30 minuten. Heel veel sporen gezien, waaronder die van een slang,
Via Tennant Creek doorgereden naar de Devils Marbles. Een heilige plaats voor aboriginals. Apart landschap, alsof iemand heel voorzichtig de ene steen op de andere heeft gelegd.
Volgens aboriginals zijn dit de eieren van de regenboog slang.
Tijdens de wandeling zijn we enkele Golden Orb Spiders tegengekomen. Prachtige spinnen. Marian liep nog met haar snoetje in zo,n web, lachen dat ze deed. ( ze is een stoere meid hoor en niet snel bang van een spinnetje, ook al is die 12 cm) Mooie camping met een prachtige zonsondergang.

6mei,
Op naar Alice Springs!
Onderweg een dingo gezien bij een dode koe,
En drie parkieten doodgereden op de snelweg. Het waren de eerste parkieten  die we zagen. Drie daarvan wel héél dichtbij. Onze voorruit heeft het goed gehouden. Ga het maar niet hebben over mijn ecologische footprint.
Om 14.00 door Alice Springs gereden en op weg naar de East Mc Donnel Ranges.
Wat een prachtig gebied. Camping bij de Trephina Gorge. Een kloof waar we om 17.00 uur een prachtige wandeling hebben gemaakt.
s' Avonds  met een Cubaanse sigaar van Tom R. Heerlijk naar de sterren gekeken. Met mijn APP Sky Map. Ben ik weer op de hoogte welke planeten  we zien. Door de maan die over een paar dagen volle maan wordt nog niet de sterrenhemel gezien die ik hoop te zien.
We besloten om hier nog een dag te verblijven.

7 mei.
Vanmorgen een flinke wandeling gemaakt door dit gebied. Rond 12.30 weer terug en lekker voor de tent relaxen en de plannen uitstippelen voor de komende dagen.
Keutels van de wombat gezien. Het enige zoogdier wat vierkante drollen poept. Verderop nog meer gezien. De wombat is een buideldier met een kont van jewelste, daar zit benig schild van een paar cm dik, dit is om zich te verdedigen.
( enige overeenkomst met één of meerdere volgers is voor jullie eigen rekening)
 Als de wombat bij terugkomst een indringer vind in zijn hol zal hij deze verjagen, lukt dit niet dan sluit hij met zijn dikke kont het hol zodanig af dat de indringer komt te overlijden door zuurstofgebrek. Rond 17.00 uur nog een wandeling. Drie papegaaien gezien ( Australian Ringneck Parrot)
Helaas hier geen WiFi,

1. Sjoerd:
    Toffe verhalen!
    Wees maar blij dat je daar zit, gaat helemaal fout hier da zeg ik ow vooruut.....
  2. Bettydronkers:
    9 mei 2017
    Misschien meer geduld hebben met vissen, en levend aas aan je hengel doen dan moet het vissen toch lukken. Verder genieten jullie volop dat hoor ik wel aan de verhalen. Hier in de Nederland wil het voorjaar niet helemaal lukken 12 a 13 graden en met ons cluppie ook niet maar dat komt zondag vast goed
  3. Hans Menke:
    9 mei 2017
    Mooie verhalen en herkenbaar. Alternatief voor dure chips is vlees, het enige dat goedkoop is in Oz! Goede reis maar weer en tot de volgende update van jullie avontuur,
  4. Simone Wennink:
    10 mei 2017
    Echt mooi Martin, lekker genieten!
  5. Pa en ma:
    11 mei 2017
    Fijn om wat van je te horen, jullie genieten maar! Hier alles goed ❤️Veel. Liefs pa en ma
  6. Ruud en Els:
    13 mei 2017
    Wij waren ff figuurlijk off line.
    Wat een bijzonder verhaal, over die wombat. En wat leuk dat jij zo'n goeie drollenspecialist bent! Nee serieus, door sporen en keutels etc te herkennen, gaat die omgeving nog meer voor je leven.
    Dág stoer stel!
    Liefs vzn ons beiden
  7. Ruud en Els:
  8. Ruud en Els:
    13 mei 2017
    Hé, wat gek, onze reactie lijkt verdwenen te zijn.
    Mooi verhaal van die wombat Martin! Ook dat jij jullie sporen en keutels herkennen. Dat maakt de omgeving nog weer spannender. Nooit eerder van dat dier gehoord. Ik ga gauw een foto opzoeken.
    Ik zit met die foto's te bekijken Ik weet niet of ik nou zo'n dirty mind heb, maar die eerste foto's van die rotsen doen mij ook aan keutels denken en de laatste foto van die rotsenserie vond ik helemaal speciaal of ben ik de enige die dat ziet??;-)