Limmen NP

3 juni 2017 - Daly Waters, Australië

26 mei,
On The road again, on the road again,
Seeing places I've never seen before,
On the road again, on the road again,
Seeing places I probably never see again,
With my love, my sweet Marian.
Touch jammer dat ik mijn gitaar niet bij me hebt,
Krijg veel inspiratie door dit landschap, maar ja, de strijkplank moest mee, dus geen gitaar.
Gisteravond nog wat biertjes in Daly Waters,
Op naar Limmen NP.onderweg de eerste levende slang gezien, ik weet niet welke want het was op de weg. Ook een dode slang, volgens mij is het de whipslang een slang die Mildly Venoumous is.
Free campsite met een geweldig uitzicht, vuurtje stoken en helemaal alleen op de campsite staan. Vandaag is het nieuwe maan, dus een geweldige sterrenhemel, mocht ik nog een wens doen na het zien van een vallende ster.
27 mei,
Op naar limmen NP. Van Cape Crawford naar Roper Bar is het 386 km rijden over onverharde wegen van wisselende kwaliteit.
, beetje van Groningen naar Maastricht. Met de zijwegen die we gaan maken wordt dit dus zeker 500 km off road rijden. Nu maar hopen dat mijn 4wd cursus nut heeft gehad.
Weer een free campsite. Nu aan een klein beekje. Wederom een prachtige plek, alleen is het hier niet toegestaan om een vuurtje te maken.
Onderweg diverse zwarte roodstaart kaketoe gezien, één van de grote kaketoes.
En de camera van Marian heeft het begeven. Er brand nog wel een lampje maar de lens gaat niet open. Op mijn vraag , kijk eens in het instructieboekje bij problemen of FAQ krijg je het antwoord, ja dat boekje heb ik natuurlijk niet meegenomen.
.....tja......
28 mei,
Op naar Lorella Springs. Beetje kamperen bij de boer maar dan heel anders.
Lorella Springs is een cattle station met de omvang van de provincie Utrecht. Er zijn wereldwijd 26 landen die kleiner zijn, volgens de eigenaar.
Naast koeien hebben ze ook plek gemaakt voor reizigers. Veel wegen op dit landgoed naar warmwaterbronnen, kloven, rivieren, en billabongs. Morgen gaan we zeker het achterland verkennen. Met een beetje geluk kan ik weer een vis vangen.
In de avond twee wandelingen gemaakt en overdag in een warmwaterbron gezeten.
Je zit dan een beetje in een groot aquarium. Ongeveer 35 graden is het water en je zit tussen de vissen die ik herkend toen ik thuis nog een aquarium had. Het geheel wordt dan ook nog met veel vlinders, vogels en ander wild omlijst.
29 mei,
We besluiten dat we een 4wd gaan maken, naar billabongs, lagoons, langs rivieren en warmwaterbronnen. Eindelijk kan ik mijn cursus omzetten in een avontuur. En het was geweldig. Diepe riviercrossings gehad, steile wanden omlaag en omhoog, diep zand en alles wat spannend is. Geen moment het idee gehad dat we vast zouden komen te zitten. Je moest wel een formulier invullen waar je heen zou gaan, als je je dan niet weer afmeld gaan ze ja in de avond zoeken.
We waren al op de hoogte dat vissen lastig zou zijn omdat het niet warm genoeg zou zijn voor de vissen.(33 graden?)
Om 16.00 weer terug op de camping en brood bakken en bbq'en.
Op de wc een kikker( 1april kikker in je bil) en op het wc papier een gekko.
Het moet niet gekko worden. ( oh wat een slechte grap)
Na vandaag helemaal vertrouwd met mijn Hi Lux, wat is het toch mannen met hun auto.. Maar ik geloof dat deze auto inmiddels wel een verlengstuk is geworden van mijn penis...
30 mei,
We zijn al weer een maand onderweg en wat hebben we een hoop gezien.
Vandaag van Lorella Springs naar de Lost City. Een kleine rit van 45 km.
Ik kan je niet vertellen hoe dat er uit ziet maar het is zeker één van de hoogtepunten die we gaan zien. Heel bijzonder. Ik zal wat foto's uploaden en je kan zelf bekijken wat je er van vind.
31 mei,
Vrijheid is om 's morgens wakker te worden en denk, nou ik vind mijn voeten nog wel schoon genoeg. En die onderbroek kan ook nog wel een keer.
Komende dagen weer geen douche.
Op naar een brede rivier. 100 km rijden over de dirt road met een stuk of 15 Creek crossings. Vergeleken met Lorella Springs is dit een eitje. Wel even in de 4wd mode als je een riviertje in duikt. Je weet maar nooit. Vandaag wel regelmatig balldust.
Balldust is zand, heel fijn van structuur. Je kan er over heen rijden maar stop niet. Je zakt dan weg tot aan je as met alle vier de wielen. Uitgraven je auto of de lier gebruiken. Ik hoop niet dat ik ooit de lier moet gebruiken
Aangekomen is dit wel weer een plaatje. Niet zwemmen hier want hier komt de zoutwtwaterkrokodil voor. Geweldige zonsondergang. Weer even de hengel uitgegooid. Zonder resultaat. Zucht.........
Inmiddels al 7 dagen zonder internet. Dus geen idee of.......
N-Korea de bom heeft gegooid, heeft Trump weer zijn best gedaan om de wereld weer versteld te laten staan van zijn domheid. Hebben er al stemmers van Geert spijt,
Is er al een nieuwe regering, nieuwe aanslag, Gordon weer ruzie met iemand, geen idee....... En op een bijzonder manier geeft dat ook rust ook al ben ik wel benieuwd wat we morgen of overmorgen zullen meekrijgen.

32 Septober.
Ik raak een beetje het gevoel van datum kwijt heb ik het idee.
Oh wacht.... Het is 1 juni.
De maand van mijn verjaardag. Ik nodig iedereen uit om op 16 juni mijn verjaardag te vieren samen met mijn. Ik weet nog niet waar ik ben maar dat horen jullie nog wel. Ik ga er wel van uit dat er een paar komen.........
Aangekomen bij weer een andere camping.
Deze is w
Dan weer veel drukker, in de avond veel dingo's in de buurt, er één gezien en er vele horen huilen.
2 juni,
Weer uitnLimmen, in totaal ongeveer 5 km over dirt roadster gereden, eerst maar weer de banden op de juiste spanning brengen voordat ik het asfalt op ga.
Op naar Mataranka. Mataranka heeft warmwaterbronnen.
Via Wikicamps een leuke camping gezocht die maar net open os, vanaf 17 april. Maar wel goede commentaren.
En bijzondere ervaring deze camping, besloten om de gezamenlijke maaltijd te reserveren. Hier wordt alles op open vuur gekookt op de traditionele outback manier van vroeger. Er werd uitleg gegeven door de eigenaar die ook nog een traditioneel liedje ging zingen.
De hele avond met Seu en Eric gesproken tot in de late uurtjes. Eric had nog wat bier en wijn over en wij zaten inmiddels weer zonder. Dus dan.is vriendschap zo gemaakt.
3 juni,
Naar de bronnen geweest en daar ons te water gelaten. Weer alsof je in Blijdorp over de schutting klim en dan stiekem gaat meezwemmen met de dieren daar.
    ◦    Ook nog war boodschappen gedaan in Mataranka en een beetje rondgelopen  naar de lokale abo's gekeken. Het blijft een fascinerend gezicht hoe deze mensen leven. Ook nog een wandeling gemaakt in een wel heel warm weer.

1. Els:
    3 juni 2017
    Wat een speciale ervaring, om in die hete bronnen te zitten en dan tóch allemaal vissen te zien zwemmen in die warmte.
    Prachtige f oto trouwens op whatsapp.
    Ps die gebruiksaanwijzing van marians camera wellicht te vinden op internet. ?
    En ja Trump heeft weer iets VERY BIG DOMS grrr gedaan nl uit het klimaatakkoord gestapt. Hij krijgt wel China, Europa en Ru s land over zich heen, trouwens... Èn gelukkig gaan een a a ntal staten is vs zich toch ah akkoord houden.
  2. Els:
    3 juni 2017
    Ps ruud,els,annique en mischa
  3. Sjoerd:
    4 juni 2017
    Top verhaal weer Martin. Nooit gedacht dat er zon groot schrijver in je schuil ging. Ik vind je een beetje een kruising tussen Herman Brusselmans en middas Dekkers....
    Veel plezier nog en tot de 16e!
    Ps zorg je wel dat je dan zelf koud bier hebt? Bier van een mof mot ik niet...
  4. Pa en ma:
    5 juni 2017
    We genieten van je mooie verhalen .je moet er maar een boek van maken.hier gaat alles goed hoor,neemt niet weg .dat we blij zijn als jullie weer thuis zijn .drle maanden is wel erg lang.maar genieten jullie maar lekker hoor.je leeft maar ene keer .veel liefs van pa en ma.
  5. Joop:
    5 juni 2017
    Het lijkt me echt heel fantastisch allemaal. Maar je mot je voorraad bier op peil houden anders droog je uit.