The Kimberleys

20 juni 2017 - Cape Crauford, Canada

He: I want to drive The Gibb River Road,
She: but why?
He: just want to do it,
She: you don't have to prove yourself,
He: oh,
She:is it because the size of your pe****
He: Hell no, you know they call me the white nigga from Hengelo (gld) and that is not for my dance moves nor my rhythm,
She: OK let's do The Gibbs River Road,
He: AAAAHHHHh,
She: AAAAHHhHh,
They: let's do it, let's get bogged, adventure 2017,

9 juni,

Vanmorgen besloten om nog een dag langer te blijven in Kununurra, waarom?
Om dat het kan.
Heerlijk uitzicht over een meer, veel bijeneters die ons verblijden met hun aanwezigheid, in de loop van de dag kroop er een schildpad precies bij ons het veld op. Met de schemering zag Marian nog een krokodil ongeveer 50 meter voorbij zwemmen.
En in de avond honderden vliegende honden overvliegen( een soort vleermuis, ,aar dan heel groot.

10 juni,
Vroeg op en over The Gibb River Road. Eerst nog een uitstapje genaakt naar een bron.
650km dirt road. En de zijwegen 4wd.
Prachtig afgelegen gebied dat alleen maar bezocht wordt door meest met een 4wd. Na 20 minuten al de fameuze Pentecost River crossing.( zie YouTube)
Daarna nog twee uur gereden tot we bij een uitzicht punt waren. Daar hebben we overnacht.

11juni,
Vroeg op en op naar Ellenbrae cattle station. Boerenbedrijf met veel runderen en een kleine camping. We er naar toe was weer lekker 4wd drive toeren door diep gaten met water en stijle hellingen.
Op de weg er naar toe nog een slang zien wegkruipen over de weg, gestopt om te kijken welke het was, maar helaas hij was al weg.
In de avond nog een visje gevangen bij de Creek. Vuurtje maken, biertje er bij, bbq met visje en steak.
In de avond liep er nog een grote Bull de camping op. Eentje waar ze in Spanje gek op zouden zijn. Niet een halve maar een heleboel.
12juni,

Weer vroeg op en de weg wordt steeds slechter. Soms niet harder dan 25 km per uur kan je hier rijden. En onderweg zien we weer de natuur aan ons voorbij gaan. Kangaroos, honderden kakatoos, we zien weer een aantal zwermen met parkieten voorbij vliegen en enkele papegaaien.
We willen vandaag weer wild kamperen. We zitten nu aan een beekje.
Vandaag in het riviertje een grote varaan zien zwemmen.
Uit mijn ooghoek zie ik een naakte vrouw voorbij zwemmen, oh wacht, het is Marian........ Je verwacht het niet...... Het leek even op een beeknimf.

En Henk W. Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag.

13'juni,
Na een koude nacht weer op pad, de weg is wisselend van kwaliteit. Soms 60km per uur, dan weer stapvoets. Krijg wel de indruk dat de slechte stukken minder worden.
En dan.... Trafford jam op THE Gibb River Road. Zit er vlak voor onze bestemming een roadtrain vast in een rivier. Niemand kan er met geen mogelijkheid meer langs. Omdat we vroeg zijn genoten we van dit schouwspel. Outbacktruckers van Discovery Channel. De upgrader komt er aan wordt gezegd. De upgrader is een groot voertuig dat de weg verbetert. Het haalt de currugations weg. Nadat een paar keer de ketting breekt lukt het hem om alleen het voorste deel van de roadtrain weg te halen. Het achterste zit kennelijk te diep. De upgrader maakt voor de file die is ontstaan.( aan onze kant drie voertuigen en aan de andere kant zeven voertuigen na anderhalf uur) de weg aan de zijkant geschikt voor ons. De aanhanger blijft in de rivier staan.
We zijn nu bij Mount River roadhouse waar we de camping opgaan.
Morgenochtend de wandeling naar Manning Gorge. Marian nog gezwommen in de rivier. Na afloop zag ze een zoetwater krokodil in de rivier liggen. Kennelijk doen ze hoer niet moeilijk over zwemmen met krokodillen. Zolang het maar geen saltys zijn.

14 juni.
Wandeling naar Manning gorge.
Prachtige gorge, niet gezwommen maar had zo maar gekund,
Op naar Imintji, een abo dorp waar ze een camping hebben.
Aangekomen is dit duidelijk de minste camping vaan heel Australië.
Maar ja we hebben de abo gemeenschap wel dus even geholpen. Jullie begrijpen wel dat deze camping de keuze was van Marian. Wat mij betreft blijven ze allemaal liggen onder een boom met een biertje in hun hand.
In de avond wel gehuil van dingo's.
En een geweldige sterrenhemel. Dat doet je dus wel weer beseffen hoe klein jullie zijn.

15 juni,
On the road again,
Op naar Bell gorge, eerst nog een kleine gorge en daarna naar Bell gorge.
Ongetwijfeld de mooiste van allemaal.
Wat een natuurschoon,
Waterval, stroomversnellingen en geweldige rotspartijen.
Na een poos helaas weer weg, naar de volgende camping.
Bush camping wat dus weer gratis was. Klein kabbelend beekje voor onze tent, veel vogels. Prachtig,
In de loop van de avond kwakende er een stel backpackers aan, die naast ons gingen staan. Er was maar plek voor een paar auto's. Één Engelsman en twee Duitsers. Nadat we ze hadden uitgenodigd bij ons kampvuur  was de avond heel gezellig,

16 juni,
Langs deze weg wil ik mezelf van harte feliciteren met mijn verjaardag.
Gare van uit dat jet druk wordt. Ik heb er zin in.
Op naar Lennard River campsite.
We zijn in het paradijs. Oh, ik zie dat Eva koffie gaat zetten, lekker.
Uitzicht vanaf een helling op een meanderend riviertje, in de verte krokodillen.
En honderden kaketoes, bij de schemering een prachtig schouwspel van honderden kaketoes die rondvliegen. Rond 14.00 uur ook nog een stuk of 50 zwarte rondvliegen kaketoes. Het is nu 16.00 uur, ik doe het kampvuur alvast aan, daar heb ik straks toch geen tijd meer voor als het druk is.
En het was nog lang onrustig.......

17 juni,
Vanmorgen besloten om nog een dag in het paradijs te blijven.
Wat is het hier mooi, vooral als je de beste spot hebt op deze campsite.
Wandeling gemaakt pangs de rivier, door het zang over rotsen heen klauteren. Krokodil gezien in het water, en in datzelfde water even lekker opgefrist.
Kampvuur, laatste glaasje wijn,

18 juni,
Weer on The road,
Naar Windjana gorge en Tunnel Creek NP.
Slang gezien, in de grot van Tunnel Creek. De Woma Python. Ongeveer 120 cm lang.
Ober de Leopold Down Road naar de volgende free campsite. Op de camping nog even twee Nederlandse meiden geholpen die te wei in diesel hadden voor hun trip. We hadden nog wat diesel over.
Campsite op een oude steengroeve, geeft ook weer een andere sfeer. Veel oude grote Baobab bomen hier en een meertje om te zwemmen.

19 juni,
Na een geweldige dag in Fitzroy Crossing,
Een kleine nederzetting met een camping.
Camping door Marianuitgezocht, het lijkt wel of we op de caravan RAI zitten.
Heel groot en massaal, zeker als je de bushcampings gewend bent.
Voortaan zoek ik zelf de campings uit, laat Marian maar kaartlezen......ah, laat maar, doe ik zelf wel........

20 juni,
In in Halls Creek, met WiFi, ben benieuwd of ik nog foto's kan uploaden, anders een ander keertje. In ieder geval uit Singapore, daar zal de WiFi veel beter zijn, denk ik.

1. Miriam:
    20 juni 2017
    Hoi je bent nog iemand vergeten te feliciteren Theo. En Martin nog gefeliciteerd gr
  2. Pa en ma:
    20 juni 2017
    Hallo marenmar.we hebben je verhaal gelezen.spannend hoor,maar doen jullie wel voorzichtig met al die krokodillen .daar hebben we het niet zo op .overigens geniet maar lekker hoor. Groeten en veel liefs van pa en ma.
  3. Nellie Wilschut:
    21 juni 2017
    Zal het jullie nog gaan lukken om weer in de geciviliseerde wereld te functioneren, na al deze paradijselijke belevingen.
  4. Henk Woltering:
    23 juni 2017
    Martin alsnog gefeliciteerd met jouw verjaardag, Hittegolf in Nederland 35 Celcius !!!!