Bungle Bungles

26 juni 2017 - Kununurra, Australië

20 juni

Dank Mirjam B. Voor de tip. Theo L. Van harte met je verjaardag. ( nu effe reageren hè)
Onverwacht een goed gratis WiFi in Halls Creek.
Op naar de camping, weer een Bush camping,
Zitten we midden in een drooggevallen rivierbedding.
Met ongeveer zeven wagens, het merendeel njet Australisch, ook we weer bijzonder.
Aantal rock wallaby's gezien, campvuur, steak op de bbq en op tijd naar bed,

21 juni,
De laatste voorbereidingen treffen voor de trip naar de Bungle Bungles.
Voor de Bungle Bungles moet je reserveren bij het nationale park. Op zich willen we niet ergens reserveren maar als het moet dan don we dat maar. We willen dit park niet missen.
10 km voor de ingaan van het park een Bush camping te pakken met zicht op de Ord River. En weer als vanouds bbq, vuurtje,etc.....
D camping heet Leiycester campground en is vernoemd naar een jongetje dat hier op 13 jarige leeftijd om het leven kwam bij een verkeersongeluk. Zijn tot staat op een bord met uitleg....... Tragisch.

22 juni,
Op tijde de weg op en een klein stukje naar de opgang van de Bungle Bungles.
En wat een weg is dit zeg, spannend en heerlijk om 52 km te rijden door dit gebied. Onderweg een auto tegen gekomen die aan de verkeerd kant red van de River crossing. Zat dus vast en moest worden gered door een medereiziger. Motorkap open om de motor droog te laten worden. De auto had geen snorkel, waarschijnlijk was dat de reden.
Na ons gemeld te hebben bij de Ranger gelijk naar twee gebieden, The domes en cathedral gorge. Nu ben ik in mijn leven in een aantal bijzondere gebieden geweest maar dit gaat zeker in de top drie komen van wat ik ooit gezien heb. We werden er stil van, ik hoop dat de foto's iets laten zien van wat wij meemaken.
Op de terugweg lag Marian in het spinifex gras. Ze was gevallen...... Je verwacht het niet......En nu is spinifex gras zoiets las een cactus. Ik was dus 15 minuten bezig om alle naalden uit haar handen te krijgen met een pincet. En haar knie had een schaafwond........
Op de camping alles laten bezinken van wat we gedaan hebben vandaag en in de boom zien we de  bleuwing kookaburra. Onze buurman op de camping stelde voor om maar te emigreren naar Australië. De zuidkust schijnt ook heel mooi te zijn, vooral om er te wonen. Ik had gehoopt dat hij goede contacten had bij en immigratiedienst. Maar helaas was hij een gepensioneerde fysiotherapeut. Daar hadden we dus niets aan. In totaal hebben wij in de Bungle Bungles voor drie nachten geboekt. Best lang maar nu al de moeite meer dan waard.

23 juni,
Vandaag de whip snake gorge wandeling gemaakt.
Vooral de wandeling maakte veel indruk. Een gebergte die uit een sprookje komt.
Lekker warm en in de avond een biertje met onze buren gedronken.
Beste vreemd dat vrienden maken mat Australiërs beter gaat als onze drank op is.
Zelf begin in me een beetje zorgen te maken over Marian. Het onderwerp muggen is vandaag niet voorbij gekomen, het zou toch wel goed met haar gaan? Morgen maar even praten.

24 juni,
Gelukkig gaat het met Marian weer goed. Met de afwezigheid van de muggen ook.
Vandaag nemen we aan het eind van de dag de camping aan de andere kant van het park.
Vandaag de wandeling naar palm Springs en Echidna Chasm.
Tja, wat moet ik zeggen van de wandeling. Alsof je in De Efteling loopt.
Echidna Chasm is een kloof van 180meter lang met op sommige plaatsen een meter breed. Dan weer een kleine ruimte van ongeveer 100 m2. Ons werd aangeraden om in de middag te gaan, kan komt de zon boven die spleet te staan. Hebben we dus gedaan.
Misschien wel het mooiste gebergte gezien wat er is, ik denk dat de Grand Canyon net zo'n effect kan hebben. We vinden dat dit zomaar op de lijst zou kunnen staan van wereldwonderen.

25 juni,
Vandaag weer de rough road het park uit. Heerlijk om weer door rivieren te mogen rijden.door diepe kuilen, de keien zien te vermijden die zo groot als een voetbal zijn.
Vandaag naar een camping bij Wyndham, vlak bij de zee.
Helaas kunnen we niet bij de bushcampings omdat daar een paar weken geleden een salty zich heeft gevestigd van aanzienlijke lengte. Wel even gekeken in de lagoon, we zagen iets wegschieten in het water wat ook een U-boot zou kunnen zijn, zo groot was het. Helaas heeft ons gaskooktoestel het begeven. Kennelijk zit er ergens een blokkade in de gasleiding. Morgen weer verder kijken ander even bellen. Wel veel muggen hier.........

26 juni,
Vanmorgen een wandeling gemaakt langs diverse lagoons en billabongs. Geen crocs gezien maar was wel een mooie wandeling.
Inmiddels gebeld met het verhuur bedrijf,ze komen het maken in Kunnanura. We besluiten om weer naar de camping te gaan waar we eerder waren. Dit is geen straf om daar weer te mogen blijven. Prachtig uitzicht over het meer.
Om 16.00 is de loodgieter er die de regulator gaat vervangen.

1. Bettydronkers:
    26 juni 2017
    Wat een mooie foto's weer zeg, en wat een rotsen.... Je zou er claustrofobie van krijgen
    Nog lekker genieten want jullie zijn al over de helft
  2. Hans Menke:
    26 juni 2017
    Wat een gave reis maken jullie zeg, prachtige foto's van een fantastische omgeving! Geniet ervan samen!
  3. Ruud en Els:
    28 juni 2017
    Wat een reis!
    Wat een foto's!
    Vooral die van de kloven met palmbossen erin. Bijzonder hoor.
    Je taalgebruik raakt wel aangepast hoor: een salty, bungle bungles....duurt ff voordat ik t snap.
  4. Pa en ma:
    2 juli 2017
    Wat een prachtig land land is dat,we denken dat we volgend jaar er ook naar toe gaan.nemen we onze rollator mee.maar genieten jullie maar lekker hoor.hier is alles nog goed .groeten van pa en ma .en veel liefs.
  5. Sander:
    6 juli 2017
    Hee, Martin en Marian.
    Prachtig. Leuk al die verhalen en mooie foto's. Geniet er maar lekker van.
  6. Nellie Wilschut:
    9 juli 2017
    Zie de foto's en het verhaal nu pas. Schitterend en indrukwekkend zeg.
    Wat een mega rotsformaties!