Op naar THE gibb River road.

8 juni 2017 - Cape Crauford, Canada

4 juni.

Weer op naar Karherine, tanken, boodschappen, visspullen kopen etc...
Op Wikicamps een camping gezien met een opmerking. Van laat je niet weerhouden bij de eerste indruk. Pas na een tweede indruk ga je de camping waarderen. En inderdaad, eerst schrik je van de zooi maar later voel je er toch thuis hoe gek dat ook klinkt. Kan het niet uitleggen. Marian heeft nog een leuke foto gemaakt van een politieman in een liquorstore. Ik moest mijn id laten zien aan de politie voordat ik er in mocht. Mijn id werd gescand om ge kijken of ik die dag al ergens anders alcohol had gekocht. Het gaat hoer heel anders.

5 juni,
On THE road over ten Victoria highway.
Prachtige rit naar een gratis camp Side.
Vuurtje, brood bakken, bbq, biertje.....
Later op de avond werden we verrast door een Tawny frogmouth.
Zoek eens op Google wat het is, en het is geen kikker. Ik had niet verwacht dat ik dat dier zou zien. Een van de mensen op de campsite nog even gesproken. Het was een Nederlander die al heel lang woont in Australië. Was geborenen in Soestdijk en had bij Margriet op school gezeten. Wat er daarna niet voor staatsgeheimen werden blootgelegd zijn met geen woorden te beschrijven. Hij was een persoonlijke vriend van Bernhard, kende veel geheimen, en moest als 15 jarige jongen naar Australië en mocht 25 jaar niet terug komen in Nederland ( 15 jaar dus hè) wed nog persoonlijk uitgenodigd toen Beatrix het land bezocht.
Of ik het allemaal moet geloven..... Ik weet het niet,

6 juni,

Weer weg naar Keep River NP.
Onderweg na 15 k een prachtige wandeling gemaakt. Prachtig uitzicht.
En wat weer een mooi park zeg. Zeker ondergewaard.
Gravel road van 20 km.
Inmiddels heeft onze watertand het begeven. Hebben we 80 liter water aan boord waar we niets mee kunnen. Maar even bellen als we weer bereik hebben.

7 juni.
Gisteren hadden we la besloten dat we hier vandaag ok zouden verblijven. Vanmorgen nog even 15 k gereden naar een andere wandeling in het Keep River NP.
Geweldig mooi, hadden we gisteren al wat roodstaartkakatoos gezien, het leken vandaag wel stadsduiven zo veel redtailedblack kakatoos we zagen. Nog alleen de little Corela en we hebben alle kakatoos gezien hier.
Tevens is dit het gebied van de Baobab bomen. Niet laaien in Afruka maar ook bier komen ze voor. En een heleboel.... En we gaan er nog een heleboel zien waaronder enkele hele grote..morge naar West Australia, omdat dart weer andere regels gelden moeten we vandaag de auto schoonmaken van gras, zaad, zand etc...
Ook mag je geen groente, fruit, bloemen, noten en honing meenemen naar WA.
En wat vind ik......Wat eergisteren gekocht is....... Honing..... Je verwacht het niet....
Boete is $ 5000.- dus vandaag weer $ 5000,- uitgespaard, zeg maar.

8 juni,
Vandaag op naar West-Australia, een land binnen een land met een heuse grenscontrole.
Naar Kunnanura, ons begin van de Gibb River Road. Bekend hier en berucht.
Morgen gaan we aan onze tocht van 750 km beginnen over onverharde wegen. Een uitdaging voor mens en de machine. Of you take it slowly you van do it, heb ik al een paar keer horen zeggen. Veel inkopen gedaan,getankt inclusief onze twee extra jerrycans, en extra veel water ingekocht voor ons ultieme doel. Hier gaan we zeker tien dagen over doen maar wellicht nog meer. Ligt er aan hoe de auto het houdt en onze proviand voorraad.
◦ En de baard is er weer af, ik vond vanmorgen een kipkluifje in mijn baard die we drie dagen geleden zijn kwijt geraakt, evenals de blikopener en een aanmaakblokje....

Ik loop inmiddels hopeloos achter met de foto's. Dat ligt uitsluitend aan de WiFi hier. Een beetje land in midden Afrika heeft betere WiFi. De aussies hier klagen er ook over dat ze hopeloos achter lopen met het internet. Soms duurt een foto uploaden meer dan 10 minuten, een video nog veel langer. Ik ga het vandaag weer proberen.
Het is gelukt, in een paar sessies een aantal foto's er op gezet.