Ayers Rock and surroundings.

11 mei 2017 - Alice Springs, Australië

How you'r doing mates,

8 mei, weer naar Alice Springs,
Boodschappen doen en tanken.
In Alice Springs een kolossale fout gemaakt wat ons niet meer gaat overkomen,
We Deden de boodschappen om 11.00 uur!! Dan is de liquor shop nog gesloten. Dus geen wijn en geen bier. Aaaaaahhhhhhhhh.
Op naar Ayers Rock. Of zoals het tegenwoordig heet, Uluru en Kata Tutja. Je hebt die rots en een paar km verder staan 38 bulten in het vlakke landschap.
Onderweg besloten om de tocht in twee dagen te doen en te kamperen op een parkeerplek, dit zijn parkeerplekken maar zie er uit als campings zonder voorzieningen. Prachtige plek met weer een heel andere begroeiing. Wel in de avond koud (8C) en overdag veel vliegen. Maar dan komt onze anti vliegenhoed  goed van pas. Alleen jammer van die boterham.
Nog even kennis gemaakt met een Duits gezin dat twee maanden ( kneuzen) aan het rondtrekken was, leuk stel en we kregen nog een biertje aangereikt ook. Als je ze niet verwacht zijn dat vaak de lekkerste biertjes.
Lekker vroegnaar bed.

9 mei,
Lekker vroeg op pad en naar het resort gegaan vlakbij Uluru. Lekker duur maar wel WiFi, en na 4 dagen geen douche kunnen we weer douchen.
Gelopen met een aboriginal die vertelde over de geschiedenis van hun volk en de geschiedenis van Uluru en de omgeving. Na afloop een geweldige demonstratie gezien van abo's die een spetterende dansuitvoering gaven. Soms heb je van die momenten dat je denkt, dat kan ik beter.
Aboriginals? Og indiginous people Zoals ze ook worden genoemd. Ga ze met één zin beschrijven. Kennen jullie de serie THE Walking Dead.? Enough said.
Geen bier dan er maar één gekocht aan de bar. Goede prijs. Wel lekker koud en een halve liter.

10 mei,
Op naar Kata Tutja of zoals ze ook worden genoemd The Olga's.
Mooie wandeling gemaakt vroeg in de morgen.
Echt een prachtig mooi gebied. Maar 20 minuten rijden van de camping.
Één grote wandeling gemaakt met stijle afdalingen en hellingen.
En één korte wandeling. Morgen naar Uluru. Gaan we de berg maar ook beklimmen als we er zijn.
Nog maar weinig Kangaroos tegengekomen, maar twee stuks, de rest was dood. Roadkil zoals ze dat hier noemen. Wel veel mooie vogels. En vandaag een hagedis.
Helaas voor Nadine H geen Bearded Dragon, maar toch. Die Baardagaam heb ik beloofd dus die komt nog wel.

11mei,
Vanmorgen wakker gemaakt door ongeveer 30 kakatoos  op de camping, veel lawaai en een mooi schouwspel. Naar Uluru ( Ayers Rock) de hele rots om heen gelopen 11 km. Warm in de zon, lekker koel in de schaduw. We vonden Kata Tutja indrukwekkender hoewel ze minder bekend zijn.
Vanavond naar een outback café, een cafe met lange tafels en live muziek van muzikant die ze hier alleen maar hebben.
Morgen weer in The road. Dan voor een paar dagen weer geen internet.

No worries,
Martin, Marian.

1. Michael:
    11 mei 2017
    Het is net alsof je hele dagen van zulke verslagen schrijft hahah ziet er allemaal prachtig uit ! Geniet ervan
  2. Ruud en Els:
    13 mei 2017
    Wat een mooie foto's ook, bij je reisververslagen. Ik zag nu pas voor het eerst dat jij er ondertiteling bij hebt.
    Dacht ik toch altijd dat kaketoes wit waren, zie ik hier prachtige rooie.
    En wat een schattig koppie heeft die hagedis. hoe groot was die nou ongeveer?
    Wordt zo'n plek als waar de tekeningen te zien zijn bewaakt , moet je dan door een toegangspoort oid? of is dat zomaar te bezichtigen zonder dat er verder iemand is, vroeg ik me af.
    Ik had van tevoren het idee dat jullie wekenlang niemand zouden zien, maar zo te lezen valt dat toch wel mee (Gelukkig maar voor mij, als bezorgd tiepje).
    Geniet ervan allebei! Groetjes vanaf de berg uit frankrijk.