Mc Donnel Ranges

14 mei 2017 - Kings Canyon, Australië

12 mei,

Goodday,

Allereerst zijn er ook wat video's geüpload. Duurt wel een eeuwigheid met soms trage WiFi.

Weer weg uit Yulara,
Op naar de West Mc Donnel Ranges. We besluiten om weer wild te kamperen op een plek waar het ook is toegestaan, deze keer dus weer goedkoop.
Aangekomen staan er al een stuk of zes wagens en later komen er weer een paar bij.
Wederom een geweldige plek, onderweg hout gesprokkeld voor het kampvuur wat we willen aansteken.
Ook de buren sprokkelen hout met een.....kettingzaag!!
Ik ga op vakantie en neem mee...... a chainsaw.........
Camping zit vol met kakatoos, ( Major Mitchel kakatoo )nadat we even gezeten hebben worden we verrast door een dingo.
De dingo is de wilde hond van Australië, tienduizend jaar geleden uit Azië naar Australië gekomen, uit eigen kracht of door mensen?
De dingo is niet ongevaarlijk en is in staat om mensen aan te vallen, meerdere aanvallen zijn bekend. Het bekendst is in Australië het verhaal waar een dingo een baby uit een wieg heeft meegenomen. Die plek is bij Ayers Rock en we hebben die plek bezocht.
De bbq aangemaakt en met het houtskool een bonfire gemaakt.

13 mei,

Vroeg naar Kings Canyon. Maar 75 km gereden en we doen maar een keer lekker niets. Een beetje uitrusten. Mooie camping, dat wel maar dat mag dan ook voor $ 45,-

14 mei,
Al weer ruim twee weken op pad, al zo veel gezien alsof het lijkt dat we al veel langer op pad zijn.
Onderweg naar de camping een wandeling gemaakt van een uur, onderweg twee dingo's tegengekomen. Ook komen we een Duits gezin weer tegen die we verleden week al hadden gesproken en waar we een biertje mee hebben gedronken.
Morgen naar de canyon voor een 4 uur durende wandeling en dan 153km 4wd. Bandenspanning laten zakken en dan gaan. Onderweg willen we dan weer wild kamperen met vuur, bbq, etc.....
Op de camping de Mulga papegaai gezien, mannetje en vrouwtje op drie meter van ons vandaan.

1. Ruud en Els:
    14 mei 2017
    Oh wat lijkt die dingo op onze vroegere hond Tessa! Net je verhaal voorgelezen aan ruud.
    Ik vond zojuist een babyslang (adder) in huis, haha . Ik moest gelijk aan jullie denken, ik n beetje beducht voor jullie met al die giftige beesten daar en zie: wij krijgen er gewoon eentje thuis gepresenteerd. 1 verschilletje: de apotheker is hier 20 min vandaan ipv een dag ofzo.
  2. Hans Menke:
    14 mei 2017
    Al heel wat kilometers afgelegd zo te lezen en het avontuur is pas begonnen, nog een hele tijd ligt voor jullie. Bijzonder om de dingo te spotten buiten de bekende plekken (Fraser Island). Geniet van jullie verhalen en foto's! Tot de volgende update, safe travels!
  3. Henk Woltering:
    14 mei 2017
    Mooie foto's , geniet ervan , oh ja en nog gefeliciteerd met het behalen van het landskampioenschap van je cluppie.
    Groetjes , Henk
  4. Ilse Klomp:
    14 mei 2017
    Leuke verslagen van jullie reis door Australië Martin en Marian! Ook mooie foto's laten jullie zien en grappig om ook de reacties te lezen van Ruud en Els: over hun hond Tessa! Wij [ Ralph en Ilse Klomp en 3 dochters] hebben een paar keer gewandeld met Tessa door jullie achtertuin [haha], toen we in de zomer van 2007 bij jullie op vakantie waren in de Auvergne!
    Groetjes Ilse
  5. Ruud en Els:
    15 mei 2017
    Ha Ilse, ja dat weten we nog goed hoor, dat jullie, jij als Martin's collega, bij kns op vakantie waren. We hopen dat het goed gaat met jullie en jullie inmiddels véél grotere dochters. Hartelijke groeten, ook van Ruud.