Laatst avonturen Mc Donnel ranges

21 mei 2017 - Alice Springs, Australië

15 mei,

Van,orgel de Kings Canyon wandeling gemaakt, adembenemend wat mooi.
Kijk naar de foto's en ik zal er geen woorden aan vuil maken.
Na onze eerste 153 km dirt road op weg naar De east McDonnel Ranges.
Bandenspanning laten zakken, en we kunnen de currugation aan. Corrugations  zijn ribbels in het wegdek, het geeft je het gevoel alsof je op een wasbord rijdt. Heel merkwaardig. Je hebt het gevoel hier kan ik maar met 20 km per uur overheen maar je moet er met 50 à 60 km per uur overheen. Je zweeft dan als het ware.
Weer een prima camping zeg, en weer komen we dat Duitse gezin tegen!?
Vuurtje gemaakt, bbq aan.

16 mei,
De redbank gorge wandeling gemaakt. Maar 2 km maar wel heel mooi. Marian besluit het water in te gaan. Mij te koud. Het ziet er week weer heel mooi uit , en stil.
    ✓    20 km verder wild kamperen aan een rivier. Dankzij Wikicamps zijn we achter deze camping gekomen.Wel een uitdagend 4wd drive tochtje om er te komen. Ik moest zelfs de wagen in de low gear zetten. Bedankt Hans M. voor de tip. Wikicamps heeft volgens mij ook een app voor de USA en Canada, dus Marloes L
Hengel gepakt en drie vissen gevangen waarvan er nu twee in de pan liggen.
Het oergevoel begint zich nu echte meester te maken van me.
We staan aan het water en het zo stil hier. Vanavond ons weer warmen aan een vuurtje. Morgenochtend besluiten we of we verder gaan of nog een dagje hier blijven. Dat vissen is wel leuk. Inmiddels is de vis opgegeten. Was een prima visje. Ga straks lijken welke vis het was.

17 mei,
Op naar Ormiston gorge campsite,
Beetje drukke camping maar na een paar dagen weer een douche is ook wel weer lekker.
Weer een geweldige gorge, in de middag een kleine wandeling gemaakt. Terug via de droog gevallen rivier met af en toe big wat water in de rivier. We zitten immers net na de regentijd. Via grote keien onze weg vervolgd naar de camping. Avonds gaf de Ranger uitleg via een dia presentatie hoe de natuur zich houdt in de dessert. Vooral het verhaal over de dessert rivers was interessant. Het kan in één maand 400 mm neerlag vallen en de rest van het jaar maar 40 mm. De rivier valt dan droog. Sommige dieren profiteren dan van een drooggevallen rivier. Anderen hebben zich goed aangepast.

18 mei.
De grote wandeling gemaakt in de ochtend bij Ormiston gorge. In de middag nog even douchen bij de camping en weer op weg. Nu weer wild camperen in de natuur.
Wel weer veel vliegen hier. De vliegen hier willen graag alle lichaamshoudingen in. Je neus, ogen en oren. Maar goed dat we niet op een naturistencamping hier zitten.
Heel stil hier.
Freedom!!

19 mei,
Na een koude nacht op naar Ellery Creek.
Weer een camping bij een gorge ( canyon)
Camping niet bijzonder wel de gorge zelf.
Savonds en wandeling gemaakt en vroeg naar bed. Te koud en we hebben geen brandhout meer om ons te verwarmen.

20 mei,
Weel om The road. Naar Alice Springs. We willen daar een paar dagen verblijven om de stad te zien en inkopen te doen.
We staan op een stadscamping met veel backpackers. Wel krijgen we het verzoek om niet meer de straat op te gaan als het donker is. We staan hier dus op eenNo- Go airia. Leuk. Als we de straat in rijden zien we wel dat d mensen hier weer heeeel anders zijn. Gelukkig is de camping een onderdeel van een hotel en we kunnen vanavond war lokale grootheden bewonderen die hier optreden. Biertje erbij, gaan we zeker doen.

1. Marloes L:
    21 mei 2017
    Hee Martin en Marian! Leuk om jullie avonturen te lezen. Mooi dat dat oergevoel 'los' komt. De app voor Canada direct opgezocht en geïnstalleerd. Thanx voor de tip! Blijf genieten!
  2. Bettydronkers:
    21 mei 2017
    Fijn dat jullie zo genieten, leuke verhalen. De ipad van pa en ma doet het niet, maar facetime wel dacht ik, ik zal ze dit verhaal weer laten lezen liefs joop en betty
  3. Els:
    21 mei 2017
    Nou nog n beetje tromgeroffel erbij, desnoods à la bokito, dan neemt dat oergevoel je straks nog over!
    Ps die no go aria in alice springs: wat was er zo héél anders ad mensen daar??
  4. Joop:
    21 mei 2017
    Lijkt me heel mooi daar maar gort droog, heb je wel genoeg biertjes mee?
  5. Hans Menke:
    21 mei 2017
    Prachtige avonturen en een gevoel van heimwee bekruipt me als ik jullie verhalen lees. Weet uitvervaringbhoe het is om alleen out in the outback te zijn. Hou het gevoel vast. Veel plezier op weg naar jullie volgende bestemming!