Van Alice naar Tennant Creek en dan naar Daly Waters

25 mei 2017 - Daly Waters, Australië

21 mei,
Lekker op de camping en overdag op die levensgevaarlijke weg(?!) kennen ze de kruiskade nog niet zeker, mietjes hier.
Veel jongeren en heb spijt dat ik mijn gitaar niet heb meegenomen, had wel gepast tussen de backpackers, hippies, en andere reizigers dat ik als grey nomad even gitaar kon spelen met een nummer van Zappa, Bowie of Dylan.
In de avond nog even een biertje ge

22 mei,

Alice in geweest,
Op de terugweg nog even het ziekenhuis bezocht, kwamen we langs,
Briljante ideeën opgedaan Voor ons eigen ziekenhuis. Ik zal een redelijk gedeelte van mijn reiskosten declareren aan Koen v/d L.
Veel nationaliteiten hier op dampig hier. Veel Duitsers en Fransen. Er is ook een groep uit Israël aangekomen. Die laatste groep wilde koken en het gas was op. Gelukkig was er een groep Duitsers die nog wat over had.........je verwacht het niet.........

Terugkijkend op om eerste deel.
Hoogtepunten zijn de Kata Tutja, en de Kings canyon. Ook het wild kamperen op plaatsen die Wikicamps aangeeft is heel bijzonder.
En dat Feyenoord kampioen is geworden.
Enig dieptepuntje is de camping in Eliot. Onze camping die we hadden gekozen bleek gesloten te zijn. Hadden we Wikicamps maar geraadpleegd, daar stond dat deze campsite gesloten was. De camping waar we zaten was één grote junckyard.
Op naar deel twee,
Het Limmen National Park. Daar kunnen we meer vogels en muggen verwachten. Daar zitten ook krokodillen. Kan niet wachten.
Auto rijdt lekker ben alleen niet enthousiast over de banden, maar ja.
Iedere dag de hele dag zon, temp 24 graden maar met de hoge uvnstraling voelt dat veel warmer. In de nacht wel koud. 6-10 graden.
Vanaf vandaag wordt het warmer.

23 mei,
Snel de weg op en naar Tennant Creek. Even buiten Tennant Creek willen we we weer wild kamperen. Bandenspanning controleren, jerrycans vullen en on  the road again.
Een leuke gratis spot, dat vonden wel meer mensen want het is er redelijk druk, gelukkig niet storend en omdat we redelijk op tijd waren hebben we prima plek.
Morgen naar Daly Waters. Kijk eens op afbeeldingen waarom deze camping/ pub op mij to do lijstje staat. Vanaf Daly Waters naar het oosten. Op naar de Golf van Carpentarie.

24 mei,25 mei

Heb ik ineens redelijke WiFi.
Even snel dan.
Nu in Daly Waters.
Kijk op afbeeldingen waarom ik hier wil zijn.
Echte een outback café van vroeger met zijn geschiedenis.
Probeer straks nog een filmpje te downloaden.
Vanavond met z'n tweeën een nocturnal wandeling maken.
Kangaroo gezien en weer veel vogels. Op de highway een dode slang.

Vanaf morgen zeker een poos geen internet.

Groeten down under.

1. Pa en ma:
    25 mei 2017
    Wat fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.morgen 26 mel komt Luka naar ons toe .maken we het gezellig.gaan we chinees halen .word hij weer lekker verwend.met ons gaat alles nog prima.veel liefs een dikke kus van pa en ma.
  2. Hans Menke:
    25 mei 2017
    Wat een avontuur met bijzondere verhalen! Op naar het volgende hoogtepunt! Enjoy your travels
  3. Ruud en Els:
    27 mei 2017
    Niet zo jokken he martin: met dat duitse gas voor de Israëli's
  4. Bettydronkers:
    28 mei 2017
    Leuk dat ik hier wat van jullie hoor, hier op cran canaria